Stellantis, Hidrojenle Çalışan Ticari Araç Üretme Planlarından Vazgeçti
Peugeot ve Citroën gibi markaların çatı şirketi olan Stellantis, hidrojenle çalışan ticari araç üretme planlarından vazgeçtiğini duyurdu.
Grup, güvenilir bir pazar ve kârlılık beklentisi görmediği bu teknolojinin, mevcut hedefleriyle uyuşmadığını belirterek hidrojen programını sonlandırdı. Stellantis, 16 Temmuz’da yaptığı açıklamayla, Fransa ve Polonya’daki tesislerde başlaması planlanan hidrojenli ticari araçların seri üretiminin gerçekleşmeyeceğini açıkladı.
Avrupa Operasyon Direktörü Jean-Philippe Imparato, “Hidrojen pazarı, orta vadede ekonomik kârlılık beklentisi olmayan niş bir segment olmaya devam ediyor” diyerek kararın arkasındaki temel nedeni özetledi.
Stellantis, bu stratejik geri adımın gerekçelerini yetersiz yakıt ikmal ağı, aşırı yüksek geliştirme maliyetleri, yetersiz siyasi ve endüstriyel destek, hidrojen üretiminin hâlâ fosil yakıtlara dayanması gibi sebeplerle açıkladı.
Grup, önceliğini yeniden tamamen bataryalı elektrikli ve plug-in hibrit modellere kaydırarak, hidrojen programından çekildi.
Stellantis’in bu kararı, Michelin ve Forvia ile kurduğu ortak girişim Symbio’nun geleceğini de belirsizliğe sürükledi. Şirket, ortaklarıyla ekonomik durumun etkilerini değerlendirmek üzere görüşmelerin devam ettiğini belirtti.
Bu stratejik geri adım, Stellantis’in acil kârlılık hedefleri ile iklim değişikliğiyle mücadele arasındaki dengeyi sağlama çabalarının bir parçası olarak değerlendiriliyor.
Grubun, Peugeot, Citroën, Fiat ve Opel markalarını etkileyen bir geri çağırma sürecinin ardından aldığı bu karar, şirketin teknik ve endüstriyel açıdan zorlu bir dönemden geçtiğini gösteriyor.