Kabin bagajına ücret gelebilir

AB, Yolcu Haklarını Yeniden Düzenlemeye Hazırlanıyor

Avrupa Birliği, uçuşlarda el bagajı ücretleri ve gecikme tazminatlarını içeren mevcut yolcu haklarını gözden geçirme kararı aldı. AB büyükelçileri, Brüksel’de gerçekleşecek toplantıda önemli değişiklikleri masaya yatıracaklar. Havacılık sektöründeki bu yenilikler, tüketicileri ve havayollarını yakından ilgilendiriyor.

El Bagajında Ücret Alınabilir

Avrupa genelinde pek çok düşük maliyetli havayolu, el bagajı için ayrı bir ücret talep etmeye başladı. Bu durum, tüketici hakları savunucuları ile havayolu şirketleri arasında büyük bir tartışma yaratmış durumda. Avrupa Tüketici Örgütü (BEUC), el bagajının bilet fiyatına dahil olması gerektiğini savunarak yasal açıklık talep ediyor.

Yeni teklif, sadece koltuğun altına sığacak küçük çantaların ücretsiz taşınması ve daha büyük el bagajları için ek ücret talep edilmesini öngörüyor. AB Konseyi Dönem Başkanı olan Polonya, kişisel eşyaların boyutlarını standart hale getirerek hem yolcular hem de havayolları için netlik sağlamayı hedefliyor.

İspanya’dan Ceza Keşmişti

Geçen yıl İspanya, el bagajı için yasa dışı bir şekilde alınan ücretler nedeniyle beş havayolu şirketine toplamda 179 milyon euro ceza kesmişti. Bu ceza kararlarının ardından, AB genelinde bagaj politikaları daha sıkı bir şekilde denetlenmeye başlandı.

Gecikme Tazminatı

AB, 2004 yılına tarihlenen uçuş gecikme tazminat yönetmeliğini de gözden geçiriyor. Mevcut düzenlemelere göre, 3 saatten fazla geciken yolcular belirli bir tazminat hakkına sahip. Ancak yeni öneri bu süreyi 4 saate çıkarmayı planlıyor. Bazı uzun mesafeli uçuşlarda ise gecikmeye bağlı tazminat hakkı 6 ila 9 saat arasında sınırlanabilir.

Havayolu şirketleri bu değişikliği destekliyor. Avrupa Havayolları Derneği (A4E), daha uzun sürelerin şirketlere alternatif uçak ve mürettebat ayarlamak için zaman sağlayacağını düşünüyor.

Tüketici Derneklerinden Tepki

BEUC avukatı Steven Berger, “Yeni düzenleme milyonlarca yolcuyu tazminat haklarından mahrum bırakabilir. Eğer bu metin Parlamento’da onaylanırsa, Avrupalı tüketiciler için ciddi bir kayıp olabilir” şeklinde açıklamalarda bulundu.

Konsey içinde henüz bir uzlaşı sağlanmış değil. Almanya ve İspanya gibi ülkeler, tazminat eşiğinin artırılması fikrine karşı çıkıyor. Bu nedenle, düzenleme sürecinin akıbeti büyük ölçüde yapılacak siyasi müzakerelere bağlı.

Hangi Değişiklikler Bekleniyor?

  • El Bagajı politikalarının AB genelinde standartlaştırılması
  • Sadece koltuğun altına sığabilen bagajların ücretsiz olması
  • Tazminat eşiğinin 3 saatten 4 veya 5 saate çıkarılması
  • Gecikmeye bağlı tazminatın mesafeye göre kademelendirilmesi

AB Konseyi’ndeki oylama sonrası alınacak kararlar, Avrupa Parlamentosu ile görüşmelere geçecek. Eğer Konsey’de anlaşma sağlanamazsa, reform paketi tamamen rafa kalkabilir.

Related Posts

Otoyol ücretleri her yıl otomatik artacak

Otoyol ücretleri her yıl otomatik artacak

Otoyol ücretleri her yıl otomatik artacak

Otoyol ücretleri her yıl otomatik artacak

Hükümet açıkladı, vergi indirimi yapılacak

Almanya hükümeti, durgunluk sinyalleri veren ekonomiyi yeniden canlandırmak için işletmelere yönelik 46 milyar euro tutarındaki vergi indirimi paketini resmen onayladı. 2025-2029 dönemini kapsayan bu paketle, şirketlerin üzerindeki vergi yükünün …

AB ile vize krizi masada: Türkiye’den iş dünyası için kolaylık talebi

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, AB Komisyonu Üyesi Sefcovic ile yaptığı görüşmede iş dünyasının yaşadığı Schengen vizesi sorununu gündeme taşıdı. Ankara’da 1 Temmuz’da düzenlenecek Yüksek Düzeyli Ticaret Diyaloğu’nda vize engellerine karşı somut adımlar atılması bekleniyor.

OECD, Türkiye ekonomisinin yüzde 2,9 büyüyeceğini tahmin etti

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ticaret politikasındaki belirsizlikler nedeniyle küresel ekonomiye yönelik bu yıl ve 2026 için büyüme tahminini yüzde 2,9’a çekerken, Türkiye ekonomisinin de bu yıl yüzde 2,9 büyüyeceğini öngördü.

Türkiye’ye 757 milyon Euro’luk yeni finansman

Türkiye’ye 757 milyon Euro’luk yeni finansman