ABD’den kritik düzenleme: Tesla’nın kaza raporlama belası bitiyor mu?

Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı’ndan Otonom Araç Kazalarıyla İlgili Yeni Düzenleme

Geçtiğimiz hafta Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı (DOT), otomobil üreticileri ve teknoloji şirketlerinin otonom ve gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) donanımlı araçlarının karıştığı kazaları bildirme yükümlülüklerinde önemli bir değişikliğe gittiğini duyurdu.

Eski ABD başkanı Biden döneminde başlatılan orijinal kural, özellikle Seviye 2 olarak sınıflandırılan ve sürücünün sürekli dikkatini gerektiren ADAS sistemlerini kullanan araçların karıştığı belirli kazaların Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) bildirilmesini zorunlu kılıyordu. Ancak yeni düzenlemeyle birlikte, artık belirli senaryolardaki kazaların raporlanması gerekmeyecek.

Hangi Kazalar Artık Bildirilmeyecek?

Yeni düzenlemenin getirdiği temel değişiklik, bildirim zorunluluğundan muaf tutulan kaza türlerini tanımlaması. Buna göre, araçların çekilmesiyle sonuçlanan kazalar bile, eğer bu kazalarda herhangi bir yaralanma, ölüm, hava yastığının açılması gibi ciddi bir durum yaşanmamışsa veya savunmasız yol kullanıcıları (yayalar veya bisikletliler) kazaya dahil olmamışsa, bildirilmek zorunda olmayacak.

ABD Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinin açıklamalarına göre, bu değişikliğin temel amacı, otomobil üreticileri ve teknoloji şirketleri üzerindeki “bürokratik yükü azaltmak” ve raporlama çabalarını en kritik güvenlik olaylarına odaklayarak “güvenliği önceliklendiren ulusal bir standart oluşturmak.” Bu adımın, toplanan verilerin daha verimli analiz edilmesine olanak tanıması hedefleniyor.

Yeni Kararın Tesla Üzerindeki Önemli Etkisi

Bu kural değişikliğinden en çok etkilenecek ve raporlama yükü önemli ölçüde hafifleyecek şirketlerden biri Tesla olarak öne çıkıyor. Zira önceki düzenleme kapsamında, NHTSA’ya bildirilen ADAS ile ilgili kazaların büyük çoğunluğunu Tesla araçlarının karıştığı olaylar oluşturuyordu. NHTSA’nın verilerine göre, Temmuz 2021’den yeni düzenlemeye kadar ADAS donanımlı araçların karıştığı toplam 2.359 kaza bildirilmişti. Bu kazaların yaklaşık %86’sı, yani 2.030 tanesi Tesla tarafından raporlanmıştı.

NHTSA’nın kendi analizleri, Tesla’nın daha önce bildirdiği kazaların yalnızca %12’sinin yeni ve daraltılmış bildirim kriterlerini hala karşılayacağını tahmin ediyor. Bu oran, Tesla’nın ajansa sunması gereken kaza raporu sayısında dramatik bir düşüş anlamına geliyor.

Güvenlik Endişeleri ve Geçmiş Soruşturmalar

Orijinal kuralın uygulamaya konulmasındaki temel amaç, otomobil üreticilerinin otonom ve gelişmiş sürücü destek teknolojilerinin performansı hakkında şeffaflık sağlamasını teşvik etmekti. Ancak, özellikle Tesla’nın Otopilot ve Tam Otonom Sürüş (FSD) gibi yaygın olarak kullanılan Seviye 2 sistemleri nedeniyle yüksek bildirim sayısı, şirketin gelişmiş sürüş teknolojileriyle ilgili güvenlik endişelerinin ve kamuoyu odağının merkezine yerleşmesine neden oldu. NHTSA, geçmişte bu sistemlerin karıştığı birçok kazayı derinlemesine incelemeye almış ve soruşturmalar yürütmüştü. Yeni kural, bu tür daha az ciddi sonuçlu olayların kamuoyu nezdindeki görünürlüğünü azaltabilir.

ABD Ulaştırma Bakanlığı’nın bu son düzenlemesi, otonom ve ADAS teknolojilerinin güvenliği hakkında veri toplama sürecini yeniden şekillendiriyor. Amaç, ajansın ve sektörün en kritik güvenlik olaylarına odaklanmasını sağlamak olsa da, bu değişikliğin şeffaflık üzerindeki potansiyel etkisi ve hızla gelişen otonom sürüş teknolojisi alanındaki veri toplama standardını nasıl etkileyeceği sektörde ve kamuoyunda tartışılmaya devam edecektir.

Related Posts

Galaxy’den iPhone’a göz kırpan güncelleme

Samsung, Android 16’yı kullanıcılarına One UI 8 güncellemesiyle sunmaya hazırlanıyor. Bu güncelleme, özellikle yeni Gelişmiş Koruma Modu sayesinde iPhone’un güvenlik sistemlerine benzer özellikleri Android’e taşıyor. Android Authority’e göre, bu mod …

Google Haritalar’daki gizli tehlike ortaya çıktı! Her ev tehlikede olabilir!

Google Haritalar’ın Street View özelliği hırsızların kullandığı teknik haline geldi. Hırsızlar bu özelliği kullanarak keşif yaptığı ortaya çıktı.

Başarılı insanlar bizim bilmediklerimizi bilerek tuşlu telefon kullanıyor: İşte nedeni

21. yüzyılın dijital çağında herkesin cebinde iOS ya da Android tabanlı bir akıllı telefon var. Ancak dikkat çekici bir şekilde, bazı milyoner iş insanları ve teknolojiye yön veren isimler, bilinçli olarak tuşlu telefonlara geri dönüyor.

iOS 26, eski iPhone’ları nasıl etkileyecek?

Apple’ın iOS 26’yı tanıtmasının ardından beta sürümü yayınlandı. iOS 26, iPhone 11’leri ve iPhone 12’leri nasıl etkileyecek?

Dolandırıcılar TikTok’u mesken tuttu: Bu videolara sakın tıklamayın!

Sosyal medya platformu TikTok’ta hızla yayılan bir dolandırıcılık yöntemi kullanıcıları isyan ettirmeye başladı. Platformda yayılan kısa videolar Microsoft office windows ve CapCut gibi popüler yazılımların ücretli özelliklerini ücretsiz kullanmayı …

Trabzon’da 2,5 kilometrelik rafting parkuru açıldı

Trabzon’da ilk rafting parkuru açıldı. Vali Aziz Yıldırım, parkurun 10 kilometreye çıkartılacağı müjdesini açıkladı. Yıldırım, “Şehrimizde rafting yapılabiliyor olması turizm açısından oldukça önemli. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” dedi.